Opći uvjeti korištenja usluge e-Dugovanja i Politika privatnosti

Opći uvjeti

Opći uvjeti korištenja usluge e-Dugovanja (dalje u tekstu: Opći uvjeti) propisuju uvjete i pravila za korištenje Finine usluge e-Dugovanja.

Usluga e-Dugovanja dio je elektroničkih javnih usluga u sustavu e-Građani.

Korisnik usluge e-Dugovanja može biti svaka fizička osoba koja ima osobni identifikacijski broj (dalje u tekstu: OIB) i koji posjeduje valjanu vjerodajnicu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava odgovarajuće razine sigurnosti te ispunjene tehničke preduvjete.

Prihvaćanjem Uvjeta za korištenje usluge e-Dugovanja korisnik je suglasan da se njegovi osobni podaci obrađuju za potrebe i unutar e-Dugovanja.

Putem usluge e-Dugovanja korisniku je omogućen jednostavan i brz pregled njegovih nenaplaćenih i isknjiženih dugovanja i potraživanja u postupku provedbe ovrhe na novčanim sredstvima u Fini, preuzimanje dokumentacije iz postupka provedbe ovrhe, otvaranje i zatvaranje zaštićenog računa, pregled, dodavanje i opoziv primanja i naknada zaštićenih od ovrhe te pregled i preuzimanje dokumentacije iz postupka stečaja potrošača.

Korisnik putem e-Dugovanja može:

  • preuzeti potvrdu o blokadi
  • pregledati svoja nenaplaćena dugovanja (osnove za plaćanje po kojima Fina trenutno provodi ovrhu) – podaci o ovrhovoditelju, broju osnove za plaćanje, početnom iznosu duga, naplaćenom/zaplijenjenom i ostatku duga
  • preuzeti specifikaciju naplate i sliku osnove za plaćanje za svaku nenaplaćenu osnovu za plaćanje
  • preuzeti Očevidnik svih osnova za plaćanje sa specifikacijom naplate
  • pregledati svoja isknjižena dugovanja (osnove za plaćanje po kojima je Fina prestala provoditi ovrhu sukladno zakonskim propisima) – podaci o ovrhovoditelju, broju osnove za plaćanje, datumu isknjiženja, iznosu isknjiženog duga
  • preuzeti specifikaciju naplate i sliku osnove za plaćanje za svaku isknjiženu osnovu za plaćanje
  • preuzeti potvrdu o isknjiženim osnovama za plaćanje za sva svoja dugovanja
  • pregledati svoja nenaplaćena potraživanja (osnove za plaćanje po kojima Fina trenutno provodi ovrhu) – podaci o ovršeniku, broju osnove za plaćanje, početnom iznosu duga, naplaćenom/zaplijenjenom i ostatku duga
  • preuzeti specifikaciju naplate i sliku osnove za plaćanje za svaku nenaplaćenu osnovu za plaćanje
  • pregledati svoja isknjižena potraživanja (osnove za plaćanje po kojima je Fina prestala provoditi ovrhu sukladno zakonskim propisima) – podaci o ovršeniku, broju osnove za plaćanje, datumu isknjiženja, iznosu isknjiženog duga
  • preuzeti specifikaciju naplate i sliku osnove za plaćanje za svaku isknjiženu osnovu za plaćanje
  • preuzeti potvrdu o isknjiženim osnovama za plaćanje za sva svoja potraživanja
  • otvoriti zaštićeni račun
  • zatvoriti zaštićeni račun
  • dodati primanje ili naknadu koja je izuzeta od ovrhe na već otvoreni zaštićeni račun
  • opozvati zaštićeno primanje ili naknadu
  • pregledati svoje zaštićene račune
  • pregledati sva svoja zaštićena primanja i naknade
  • pregledati i preuzeti dokumentaciju koju je Fina poslala potrošaču i sudu te dokumentaciju koju je Fina zaprimila od suda u jednostavnom postupku stečaja potrošača
  • pregledati i preuzeti dokumentaciju koju je Fina za primila od suda u redovnom postupku stečaja potrošača
  • pregledati osnovne pojmove u ovrsi i najčešća pitanja
  • poslati općeniti upit ili konkretan upit vezano za provedbu ovrhe na novčanim sredstvima

Zahtjeve vezane za zaštićeni račun i upite korisnika, usluga e-Dugovanja prosljeđuje Fininom Online servisu za predaju dokumentacije na rješavanje.

Korisnik će informacije dobivati na adresu elektroničke pošte koju korisnik sam unosi i u Osobni korisnički pretinac (e-Građani).

Fina nije odgovorna za štetu koja može nastati kao posljedica korištenja ili zbog nemogućnosti korištenja usluge e-Dugovanja. Prihvaćanjem Općih uvjeta korisnik potvrđuje da se navedeno odnosi na cjelokupan sadržaj mrežnog sjedišta e-Dugovanja.

Korisnik je osobno odgovoran za zaštitu povjerljivosti zaporki (tajni kod), na mjestima gdje one postoje.

Korisnik prihvaća da pristup internetskim stranicama ponekad može biti u prekidu, privremeno nedostupan ili isključen, kao i da podaci iz usluge e-Dugovanja ponekad neće biti korisniku dostupni.

Fina zadržava pravo, bez prethodne najave, izmijeniti i/ili dopuniti Opće uvjete.

Sva pitanja ili eventualne primjedbe upućuju se na adresu elektroničke pošte info@fina.hr.

Politika privatnosti

Politika privatnosti izrađena je u skladu s odredbama Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje u tekstu: Opća uredba o zaštiti podataka) te u skladu s odredbama Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka.

Politika privatnosti odnosi se na prikupljanje, obradu i zaštitu osobnih podataka korisnika Finine usluge e-Dugovanja kao jedne od elektroničkih javnih usluga u sustavu e-Građani.

Politikom privatnosti opisuje se svrha i pravna osnova rada usluge e-Dugovanja, navodi se koji osobni podaci korisnika se prikupljaju i obrađuju te kako se s istima postupa tijekom korištenja usluge, kako se podaci korisnika štite te koja su prava vezana uz obradu osobnih podataka korisnicima na raspolaganju.

Korištenjem elektroničkih usluga i odgovarajućih komponenti povezanih na državnu informacijsku infrastrukturu, pa tako i korištenjem usluge e-Dugovanja, ispunjava se svrha obrade podataka, a to je da se kroz funkcionalnosti u okviru ove usluge, korisniku omogućuje jednostavan i brz pregled njegovih dugovanja i potraživanja u postupku provedbe ovrhe na novčanim sredstvima u Fini, preuzimanje dokumentacije iz postupka provedbe ovrhe, otvaranje i zatvaranje zaštićenog računa, pregled, dodavanje i opoziv primanja i naknada zaštićenih od ovrhe te pregled i preuzimanje dokumentacije iz postupka stečaja potrošača. Isto tako, svrha prikupljanja i obrade podataka je odgovaranje na upit koji korisnik može postaviti u okviru predmetne usluge e-Dugovanja.

Pravna osnova prikupljanja i obrade osobnih podataka je poštivanje pravne obveze sukladno čl. 6. st. 1. t.(c) Opće uredbe o zaštiti podataka te izvršavanje zadaće od javnog interesa ili izvršavanja službene ovlasti sukladno čl. 6. st. 1. t.(e) Opće uredbe o zaštiti podataka.

Podatke kojima Fina raspolaže i koji su dostupni u sustavu e-Građani, a u okviru usluge e-Dugovanja Fina je izvorno ovlaštena, bez odobrenja fizičkih i pravnih osoba, obrađivati u svrhu provedbe ovrhe na novčanim sredstvima sukladno Zakonu o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima i Ovršnom zakonu te u svrhu provedbe postupka stečaja potrošača sukladno odredbama Zakona o stečaju potrošača.

Podaci o fizičkim osobama koji se obrađuju u postupku korištenja usluge e-Dugovanja jesu ime i prezime, adresa, OIB, podaci o računima i novčanim sredstvima. Fina raspolaže podacima o imenu, prezimenu i OIB-u temeljem podataka koje Porezna uprava dostavlja u OIB sustav za određenu fizičku osobu. Fina vodi Jedinstveni registar računa, u koji obveznici dostave podataka (Hrvatska narodna banka, banke, stambene štedionice i kreditne unije) dostavljaju podatke o otvorenim računima u banci za sve transakcijske račune i podatke o novčanim sredstvima. Fina vodi Očevidnik redoslijeda osnova za plaćanje, u elektroničkom obliku te ga je dužna čuvati trajno, a podaci iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje koriste se u okviru usluge e-Dugovanja. Navedeni podaci čuvaju se za vrijeme koliko Finu obvezuju zakonski propisi.

Elektroničku razmjenu podataka i pismena vezanih za ovršne, postupke i postupke stečaja potrošača Fina provodi sa sustavom eSpis.

Korisnik usluge e-Dugovanja ne može od Fine tražiti ispravak i brisanje onih osobnih podataka koji su preuzeti iz OIB sustava, Jedinstvenog registra računa, Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje ili iz eSpisa, odnosno podataka koji su preuzeti ili dostavljeni Fini od strane nadležnih tijela, a sukladno obvezi koja je propisana odgovarajućim zakonom. Korisnik usluge ne može od Fine tražiti ograničenje obrade osobnih podataka jer je postupanje u provedbi ovrhe na novčanim sredstvima te provedbi postupka stečaja potrošača propisano zakonskim i podzakonskim odredbama po kojima je Fina dužna postupati.

Reklamacije na kvalitetu određene Finine usluge (neovisno o zaštiti osobnih podataka) korisnik može podnijeti na način koji je propisan za pojedinu uslugu koju obavlja Fina, a sukladno informacijama objavljenim na mrežnoj stranici Fine .

Kako bi se spriječilo slučajno ili nezakonito uništavanje, gubitak, izmjene, neovlašteno korištenje, otkrivanje, uvid ili pristup podacima, poduzimaju se sve odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere zaštite osobnih podataka.

Za pitanja vezana uz ostvarivanje prava vezanih uz osobne podatke korisnici se mogu obratiti u bilo kojoj poslovnici Fine (popunjavanjem obrasca za prigovor), pisanim putem na adresu Fine ili putem elektroničke pošte Službenika za zaštitu podataka dpo@fina.hr.

U slučaju ako korisnik smatra da je došlo do povrede njegovih osobnih podataka, a nije zadovoljan prethodnim odgovorom koji je dobio od Fine, može podnijeti pritužbu nadzornom tijelu - Agenciji za zaštitu osobnih podataka, Selska cesta 136, 10 000 Zagreb, tel. 01/4609 999, azop@azop.hr, link na mrežnu stranicu Azop-a .